Kesäkuun kuulumisia




Kesäkuu on kohta mennyt ja aika on kulunut kuin siivillä. Tuntuu että paljon on tapahtunut näin kroonisesti sairaan näkökulmasta ja silti olen elänyt ihan hetkessä.

Kesäkuun alussa alkoivat nämä kesätori-keskiviikot keskustan torilla ja ne rytmittävät päiviäni. Koitan kutoa niihin sukkia myytäväksi ja edelleen valmistella legopusseja myytäväksi. Legoja menee onneksi ihan mukavasti; pikkupojat ja ihan aikuiset miehetkin käyvät innokkaasti niitä tutkailemassa ja ostavatkin välillä👍😊

Raskaita nämä illat ovat silti minulle; auringossa seisominen ja istuskelu turvottavat ja kipeyttävät jalat ja koko kropan ja välillä olen joutunut oikeasti miettimään, miten pääsen skootterillani takaisin. Viime torstaina oli sitten pahin päivä illan jälkeen, kun koko päivän oli mahakipu niinkuin olisi ollut pahinkin mahahaava. Mutta pemiähän se, kun liikarasitus ärsytti ja tukkeutti ruoansulatuksen. Onneksi yön aikana sitten helpotti. Mutta aion edelleen jatkaa näitä kesätori käyntejä, koska ne ovat nyt kesällä vähän ainut, mistä voi saada ruokarahaa hankittua. Eli minun kesäprioriteettini ovat nämä keskiviikot; niihin säästän energiaa ja sitten tietysti perheen kanssa olemiseen. 



Olen silti ajatellut kesästä näin, että jos jaksan ja pystyn, niin teen kaikkea, mikä on minun ulottuvillani. Siksipä lähdimme juhannuksena kaverimme mökillekin päiväksi Lohtajalle merenrannalle. Heillä on mökki vanhassa luotsituvassa ihan saaren kärjessä ja paikka on historialtaankin kiinnostava ja valloittava. Jos googlaatte Ohtakarin luotsiaseman, ymmärrätte minkä historian paikka pitää sisällään. Itse luotsitupa on tietysti sellainen, että vaikka se on yksityiskäytössä samoin kuin vieressä oleva luotsimökki, ei niihin paljoa saa tehdä muutoksia ja jos tekee, ne tehdään luvan kanssa vanhaa kunnioittaen. Tällä mökillä olen kyllä viettänyt monta hetkeä ja juhannustakin vuosien aikana. Eniten ehkä on jäänyt mieleen yksi juhannus, kun ystäväni kanssa kävelimme kalastajamökkien lomassa ja vierailimme vähän joka mökissä. Aina olisi ollut tarjolla kaffia ja nisua, mutta emme ihan joka paikassa jaksaneet vieraanvaraisuudesta nauttia😁 Tänä juhannuksena kävin meressä kahlaamassa teinin polskutellessa aalloissa menemään. Pääsinpä puusaunaankin sopiviin löylyihin ja sitten syötiinkin ulkosalla luotsiaseman ja -mökin asukkaiden mukavassa seurassa🩷

Kaikki muut ajat olen tietysti koittanut palautua ja kutoa. Se on vähän sellaista yksi rivi kerrallaan ja sitten taasen jutustelua ja syömistä ja kahvittelua, kun muu perhekin on lomalla ja kotona. Silti jotakin valmistunutkin; lähinnä vauvan asusteita ja peittoja, kun Dropsin merinoiset langat ovat olleet alennuksessa.




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Fairisle-sukat naiselle ja miehelle

Simppelit Säärystimet

Makkarasäärystimet (sisältää pienimuotoisen ohjeen)