Tiesitkös tämän…
Postasin instagramin puolelle kuvan Lankajengin neulebingosta, kun olin saanut yhden BINGON!! Tämä ei nyt ollut se asia, miksi aloitin kirjoittamaan tätä postausta, vaikka iso asia onkin😅vaan se, että käytin kutoa-sanaa neuloa-sanan asemasta. Olen tästä joskus aikaisemminkin blogissani kirjoitellut, miten maantieteellisesti jakautuu tämä, missä kudotaan sukkia ja missä taasen neulotaan, mutta nyt jostakin syystä aloin miettimään tätä uudestaan. Tein aikaisemmin päätöksen, että käytän blogissani neuloa-sanaa, vaikka se ei tunnu minulle luontevalta, mutta yhtenäisen linjan takia ajattelin olevan selkeämpää näin. Nyt olen tullut toisiin ajatuksiin. Asun kaksikielisessä kaupungissa Kokkolassa/Karlebyssä. Olen kaksikielisestä perheestä lähtöisin; äiti suomenruotsalainen, isä suomalainen. Minä puhun suomea, isosisko puhui suomea ja ruotsia äidinkielenään. Ympäröivät kunnat mm. Alaveteli, Kruunupyy, Larsmo, Teerijärvi jne ovat taasen ruotsinkielisiä kuntia ja niissä puhutaan pääosin ruo...