YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksien komitea
Ilouutisia kentältä! Muutama aktiivinen vertaisjäsen on jaksanut tehdä töitä ME-sairaiden puolesta eikä ole lannistunut iankaikkisiin hylkäyksiin ja takapakkeihin ja nyt on YK:n vammaisten henkilöiden oikeuksien komitea hyväksynyt valituksemme Suomen valtiota vastaan ja aloittanut käsittelyprosessin! Valituksena oli siis tämä, kun kaikkiin eläke- ja sairauspäivärahahylkyihin vastaus on aina sama; ”Ei ole mitään toimintakykyä alentavaa sairautta.” Prosessiin kuuluu, että valtio antaa vastineensa komitean kysymykselle mahdollisesta vääryydestä valtion toiminnassa. Komitea tekee päätöksensä kaikkien vastausten perusteella ja vaikka komitean suositukset eivät ole oikeudellisesti sitovia, jokainen valtio on silti sitoutunut noudattamaan YK:n päätöksiä.👍 Prosessi voi kestää vuosia, mutta että YK on ottanut tämän asiakseen, on aivan upea juttu🩷 Jäämme siis mielenkiinnolla odottamaan Suomen valtion koottuja selityksiä😇 Tässä välissä tein ohjeen Säärystinsukkiin ja ohjehan löytyy Lankajengis...