Tummanpuhuvat kirjoneulesukat Nallelangasta


                               


Nyt jostakin syystä innostuin vallan kutomaan Novitan Nallelangasta. Olen siitä toki aikaisemmin aina välillä sukkia tehnyt, mutta yleensä Seitsemästä veljeksestä olen nämä pitkät kirjoneulesukat tehnyt.
Nyt kun silmukkamäärä on jotakuinkin hallussa, on kiva tehdä välillä tästä langasta.

Nämä sukat eivät nikotelleet ollenkaan; ajatus kulki ja suunnittelin seuraavaa kuviota sitä mukaa, kun kudoin. Ja jotenkin ne vielä sopivatkin mielestäni eikä tarvinnut purkaa muistaakseni kertaakaan.




Paljon olen mm. Pinterestistä kuvia ja kuvioita katsellut ja klikkaillut. Jotenkin minun kohdallani aina käy niin, että loppujen lopuksi olen jossakin Romanian mummojen vanhojen pitsipöytäliinakuvioiden äärellä. Ilmeisesti meillä on sama mieltymys näihin kuvioihin:)
Toinen on sitten nämä kreikkalaiset kuviot ja ornamentit; niihin jäin nyt koukkuun ja voi olla, että niitä näkyy seuraavissakin sukissani. 




Nyt ajattelin myös parantaa tapani ja tehdä aina myös toinen sukka valmiiksi, kun kudon sukkaparia. Vaikka se onkin puuduttavaa hommaa, vielä puuduttavampaa se on myöhemmin palata sukkaan, minkä on jo kauan sitten tehnyt.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sadonkorjuusukkien ilmainen ohje

Mustavalkoiset Unikkosukat

Varpu-sukat eri väriyhdistelmillä