Mustavalkoiset kirjoneulesukat



Jos nyt oikein muistan, niin nämä olisivat toiset mustavalkoiset sukat, jotka olen tehnyt elämäni aikana:)
Yhdet leveäraitaiset mustavalkoiset olen tehnyt näitä ennen, mutta siihen se sitten jää. Minä kun tykkään niin väreistä, en ole osannut edes ajatella, että mustasta ja valkoisestakin saisi jotakin kivaa.

Nämä on tehty Novitan Nalle langasta; luonnonvalkoista, mustaa ja pinkkiä (Pionikohan se oli kerän nimi...)



                             



Toive näihin sukkiin ei ollut mitenkään tarkka eikä rajaava; jotakin vaaleaa ja kuviot voivat olla joko mustalla tai tummansinisellä. 
Aloitin ensin pellavalla ja tummansinisellä, mutta niistä väreistä olen viime aikoina tehnyt niin paljon, että inspiraatiota ei nyt vaan tullut millään.
Enkä taaskaan tiedä, mistä tuli mieleen tämä yhdistelmä ja kuviot....mistä sen ikinä tietää, mistä se inspiraatio tulee. Yhtäkkiä vain lamppu syttyy päässä ja sitten on kokeiltava...



                             


Nämä kuviot olen joskus aikoinani tallentanut itselleni muistiin, siis nuo kaksi ensimmäistä kuviota, ja koska ne näyttivät hyviltä mustana valkoista vasten, jatkoin ja päätin lisätä pinkkiä sydäntä väliin. Vähän jouduin muokkaamaan sydäntä, että sain sopimaan tähän silmukkamäärään, mutta ihan ok tuollainen yksinkertainenkin sydän on tuossa varressa.



                             


Välillä piti hyväksytyttää sukat saajalla ja kun tykättiin, jatkoin jalkaterään. Siihen pystyinkin sitten laittamaan vähän isomman sydämen, kun silmukkamäärä ei ollut esteenä. 







Kaiken kaikkiaan olen ihan tyytyväinen ja ajattelin, että voisin kokeilla samalla tyylillä tehdä vaikka ylipolvensukatkin. Pitkissä sukissa ehkä vielä paremmin tulisi nämä kuviot esille.












 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sadonkorjuusukkien ilmainen ohje

Mustavalkoiset Unikkosukat

Varpu-sukat eri väriyhdistelmillä