Spiraalikuvioiset säärystimet




 

Tämän ohjeen otin talteen jo vuosi sitten ja kuvittelin, että teen sukat tällä kuviolla piakkoinkin. No, vuosi meni, että tuli tilaisuus testata ohjetta.



      


Kaupunkilangan sivuilla on myös ohje melkein samanlaisesta kuviosta, mutta se ei onnistunut minulla sitten millään. Manasin täällä ääneen avustajalleni, että ohjeissa on pakko olla virhe, että muka kuudella jaollinen tuo kuvio, ei tosiaankaan ole!! Joten otin esiin tämän tallettamani ohjeen ja sillä onnistui. Myöhemmin tajusin, että olin itse laskenut väärin; 6x15 ei ole 80, vaan 90. Olin luonut 80 silmukkaa ja ihmettelin, miten kuvio ei mene tasan:):)

Mutta onni onnettomuudessa; olikin helpompi kaventaa jatkossa, kun olin aloittanut isommalla kuviovälillä, joten tämä ohje olikin loppujen lopuksi parempi.


      


Seuraavaksi kokeilen tehdä tällä samalla mallilla ylipolvensäärystimet ja värinä tulee olemaan Novita Nallelangan pellavasävy. Nyt vain mietiskelen sopivaa silmukkamäärää...sehän se aina on se tärkein asia, että tulisi edes jotakuinkin sopivaa kokoa. 
Ja nyt laitan muistiin heti montako kuviomallia teen ennen mitäkin kavennusta, koska myöhemmin en niinkuin millään löytänyt tuosta neuloksesta, missä olen kaventanut. Ihan itseäni säästääkseni vaikka sitten ihan sellaisella tukkimiehen kirjanpidolla viiva paperiin aina yhden kuvion jälkeen;)


                           

Kommentit

  1. Kaunista tuli taas :) Välillä meinaa mennä hermo, kun silmukat ei täsmää. Ah sitä tunnetta, kun ongelma ratkeaakin. Minullakin on usein tukkimiehen kirjanpitoa lisäyksistä ja kavennuksista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain hermo meinaa mennä ja minulla vielä sekin, kun en aina heti tee toista paria ja kuvittelen, että muistan, jos oli jotain erikoista muistettavaa. No, enhän minä muista ja sitten taas tihrustetaan, että mitä sitä oikeen on tullut tehtyä:)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sadonkorjuusukkien ilmainen ohje

Mustavalkoiset Unikkosukat

Varpu-sukat eri väriyhdistelmillä