Irzukat eli itse suunnittelemani sukat



Mitkä ihmeen Irzukat?

No tietysti minun, Irenen, Irkun itse suunnittelemat sukat.

Tämä kaikki on ihan huumorimielellä tehtyä, minä en todellakaan ole mikään neulesuunnittelija, en edes villasukkasuunnittelija, mutta aina jotakin projektia pitää kuitenkin olla.
Kaikki lähti siitä, kun kysyin 9-vuotiaalta pojaltani että jos äiti suunnittelisi sukat, mikä niille laitettaisiin nimeksi. Jotenkin omaan nimeeni pitäisi liittyä. Ehdotukseksi tuli tuo Irzukat ja ennen kaikkea z:lla.
Pakkohan minun jotain oli sitten keksittävä, että sain nimetä sukat mukaani.


Voikukkasukat eli 1. Irzukat


Inspiraationa oli sinitaivas, auringonsäteet ja voikukan valkoinen haivenpallo. Lankana Novitan Nallelankaa ja juurikin sopivia löytyi varastoistani. Eli kuvan mukaiset värit valikoituivat näihin sukkiin.


                         


Valkoinen pallo on tietysti voikukan valkoinen haivenpallo. Keltaiset ja valkoiset pilkut kuvastavat sekä lentäviä voikukan siemeniä että auringonsäteitä ja vaaleansininen on tietysti sinitaivasta.


                       

        


Minun Irzukoissani tulee toistumaan sama teema; rullautuva reunus, eriväriset pilkut tietynvärisellä pohjalla ja teeman mukainen kuvio, joka toistuu tuossa voikukan paikalla. Sukan varsi on perussukkaa selkeästi pitempi, noin 28cm kantapäästä mitattuna. Sukan nimi tulee tietysti sitten siitä mallista mikä sukkaan tulee. Yksinkertaista ja simppeliä, mutta värithän ne minulla ovatkin aina pääroolissa:)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sadonkorjuusukkien ilmainen ohje

Mustavalkoiset Unikkosukat

Varpu-sukat eri väriyhdistelmillä