Paria yksiparisukalle



 Nythän minä tajusin yhtäkkiä tämän logiikan näissä yksiparisukissani, miksi en saa tehtyä paria toiselle sukalle. En ole täysin tyytyväinen ensimmäiseen sukkaan, joten en halua tehdä sille paria. En ehkä ihan tietoisesti tätä sillä hetkellä tajua, mutta jokin hiertää toisen sukan tekemisessä. Ei tietenkään aina ole näin, yleensä ihan laiskuuttani jätän toisen tekemättä, mutta aika usein on syy myös tämä ensiksi mainitsemani.


                           


Niin nytkin. Aloitin tekemään paria yhdelle näistä aikaisemmin tekemistäni pitkistä villasukista ja jo heti resorin jälkeen halusin tehdä toisin ja toisella värillä. Niinpä sukista tuli aika lailla erilaiset kuin ensimmäinen versio ja purkuhommiahan tuli myös eteen.

Mutta näistä sukista tykkään nyt enemmän enkä näitä taida purkaa.


                             


Nyt on jo toista yksiparisukkaa aloitettu ja uusiksihan sekin menee. Ei niin paljon kuin tämä sukka, mutta muutoksia tulee silti.


                             


Ehkä ihan hyvä jättää hautumaan näitä yksiparisukkia ja ottaa ne sitten uudelleen käsittelyyn, kun on vähän mietiskellyt. Taas yksi syy olla tekemättä sukalle paria😅😇

Kommentit

  1. Minullakin on usein aloittaessa tunne, että en ole tyytyväinen tulokseen. Yllättävän usein kuitenkin tilanne muuttuu, kun näkee koko sukkaparin valmiina vierekkäin. Ne omasta mielestä oudot kuviot ja väri näyttävät toistuvina ihan mukavilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinkin käy todellakin myös joskus, että ne värit ja kuviot yllättävätkin sitten valmiissa sukassa:)

      Poista
  2. Minulta ei onnistuisi neuloa yhtä paria kerrallaan. Se toinen jäisi kyllä neulomatta. Siksipä neulon aina kumpaakin sukkaa samaan aikaan. Hienot ne on. Älä pura!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä en vain yrittämisestä huolimatta osaa neuloa kahta samaan aikaan. Nyt yritän, että teen heti sen päätöksen jatkanko toista vai puranko:)

      Poista
  3. No nyt kun mainitsit tuon syyn niin minulla taitaa olla sama juttu. Jokin juttu ensimmäisessä sukassa, mikä estää sen toisen neulomisen. Täytyisi nyt tsempata parin sukan kanssa tai sitten vain kylmästi puran sen ensimmäisenkin. Mutta nämä ovat kyllä hienot sukat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Joo en olekaan aikaisemmin tajunnut, että tämä on enimmäkseen ollut se syy, miksi en tee toista sukkaa, mutta pitää koittaa nyt tajuta asia hieman aikaisemmin:)

      Poista
  4. Minä en anna itselleni lupaa olla neulomatta sitä toistakin sukkaa. Tarvittaessa jo ensimmäistä korjataan ja tuli, mitä tuli, toinen seuraa samanlaisena. Ei välttämättä fiksua, mutta välttämätöntä minulle. Ainahan vähemmän mieluisat sukat voi laittaa kiertoon. Joku tykkää aina niistäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä kun kudon vain omaksi ilokseni ja ajankulukseni, olen ajatellut, että teen vain sellaisia sukkia, jotka minua miellyttävät. Minun ei siis tarvitse tehdä sellaisia sukkia valmiiksi, jotka eivät yksinkertaisesti miellytä, voin purkaa ja aloittaa uudestaan. Kunhan käytän langan uudestaan, etten aivan tuhlailemaan ala:)

      Poista
    2. Tämä on jotain minun kiltin tytön syndroomaani. Toisaalta minusta on jotenkin helpompaa muka tehdä sukalle pari kuin purkaa se. Minun hylkyni (silloin kun niitä tulee) menevät suoraan roskiin 😔

      Poista
  5. Minulla on ollut joskus sama juttu. Yleensä puran sen ensimmäisen sukan,jos se ei inspistä. Postauksessasi olevat sukat ovat ihanat <3 Tykkään niiden kuviosta ja väreistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia, onpas kiva kuulla, että tykkäsit! Minulle on joskus käynyt niinkin, että olen vain tehnyt sukkaa, vaikka olen jo tiennyt, että en tule tykkäämään niistä ja sitten on vielä rasittavampaa purkaa. Pitäisi vaan kuunnella intuitiotaan jo alkuvaiheessa:)

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sadonkorjuusukkien ilmainen ohje

Mustavalkoiset Unikkosukat

Varpu-sukat eri väriyhdistelmillä